Co daje kreatyna? Kreatyna a redukcja tkanki tłuszczowej

Data dodania:

Ktoś może pomyśleć – kreatyna i odchudzanie? Przecież to nie idzie ze sobą w parze. A jednak. Mimo, że kreatyna kojarzy się z budową masy ciała, jest niezwykle przydatna w procesie redukcji tkanki tłuszczowej. Zyskując, możemy wiele stracić, w tym pozytywnym sensie. Zastanówmy się kiedy.

Przeciętny Kowalski raczej nie sięgnie po kreatynę jeśli postanowi przybrać na masie, raczej zacznie spożywać więcej pokarmów. Nieco inaczej zachowują się miłośnicy sportów siłowych, którym zależy na rozbudowie muskulatury. Kreatyna wspomaga proces budowy masy, ale jak się okazuje, bywa również przydatna w trakcie tak zwanej redukcji.

Ochrona mięśni

W trakcie redukcji tkanki tłuszczowej, częstym problemem sportowców jest utrata muskulatury. Dlatego nikogo nie dziwi, że wspomagają się np. aminokwasami. Okazuje się, że podobne efekty może przynieść kreatyna. Przykładowo, kreatyna hmb pomoże utrzymać odpowiednie nawodnienie komórek mięśniowych, tym samym poprawiając skład ciała.

Chroni przed utratą siły

Redukcja tkanki tłuszczowe to zazwyczaj nie tylko kilka centymetrów mniej w pasie, ale również spadek siły. Wielu sportowców by uniknąć tego zjawiska zaprzestaje odchudzania, wracając do poprzedniej diety. Kreatyna jest środkiem, który pozwoli połączyć te dwie drogi. W związku z faktem, iż jest stosunkowo silnym ergogenikiem, nie powoduje spadku siły, ba, niekiedy prowadzi do postępów na tym polu, dając przy tym okazję do skutecznej redukcji tkanki tłuszczowej.

Pomaga w regeneracji

Kreatyna to sposób nie tylko na przyrost mięśni, ale również ich regenerację. W trakcie redukcji, gdy dieta składa się z niższej niż zazwyczaj liczby kalorii, proces odnowy po treningu znacznie zwalnia. Preparat kreatynowy pozwala na intensywne treningi, bez obaw o regenerację przy jednoczesnym stosowaniu się do zaleceń szybszego spalania tkanki tłuszczowej i modelowania sylwetki.